طراحي داخلي هنر و دانش تقويت فضاي داخلي يک ساختمان براي دستيابي به يک محيط سالم تر و خوشايندتر براي افرادي که از فضا استفاده مي کنند. طراح داخلي شخصي است که چنين پروژه هايي را برنامه ريزي ، تحقيق ، هماهنگي و مديريت مي کند. دکوراسيون داخلي در قم چند وجهي است که شامل توسعه مفهومي ، برنامه ريزي فضا ، بازرسي سايت ، برنامه نويسي ، تحقيق ، برقراري ارتباط با ذينفعان پروژه ، مديريت ساخت و ساز و اجراي طراحي مي باشد.


در گذشته ، فضاي داخلي به صورت غريزي به عنوان بخشي از روند ساخت و ساز قرار مي گرفت. [1] حرفه طراحي داخلي نتيجه پيشرفت جامعه و معماري پيچيده اي است که از توسعه فرآيندهاي صنعتي حاصل شده است. دستيابي به استفاده موثر از فضا ، رفاه کاربر و طراحي عملکردي به پيشرفت حرفه اي معاصر طراحي داخلي کمک کرده است. حرفه طراحي داخلي با نقش دکوراتور داخلي ، اصطلاحي است که معمولاً در آمريکا به کار مي رود ، جدا و متفاوت است. اين اصطلاح در انگليس کمتر رايج است ، جايي که حرفه طراحي داخلي هنوز کنترل نشده است و بنابراين ، به طور دقيق ، هنوز به طور رسمي يک حرفه نيست.


در هند باستان معماران به عنوان طراح داخلي کار مي کردند. اين را مي توان از منابع ويشواکارما معمار - يکي از خدايان در اساطير هندي - مشاهده کرد. علاوه بر اين ، مجسمه هايي که متون و وقايع باستاني را به تصوير مي کشد ، در کاخ هايي ساخته شده در قرن هفدهم در هند ديده مي شود. در دوران قرون وسطي ، نقاشي هاي ديواري در هند يکي از ويژگيهاي رايج کاخ ??مانند عمارتهايي است که معمولاً به نام هاديليس شناخته مي شوند. در حالي که بيشتر خانه هاي سنتي با ساختمان هاي مدرن ساخته شده اند ، در منطقه شيخاواتي در Rajashtan حدود 2000 مساحت وجود دارد که داراي نقاشي هاي ديواري هستند.


در مصر باستان ، "خانه هاي نفس" يا مدل خانه ها در مقبره ها به عنوان مخازن غذا تهيه مي شدند. از اين ميان ، مي توان جزئيات مربوط به طراحي داخلي اقامتگاههاي مختلف را در طول سلسله هاي مختلف مصر ، از جمله تغيير در تهويه ، پرچم ها ، ستون ها ، لوجياها ، پنجره ها و درها تشخيص داد. [3]


در طول قرن 17 و 18 و اوايل قرن 19 ، دکوراسيون داخلي در قم دغدغه خانه دار ، يا يک کارگر اثاث کشي يا صنعتگر است که در مورد سبک هنري براي يک فضاي داخلي توصيه مي کند. معماران همچنين براي تکميل طراحي داخلي ساختمان هاي خود از صنعتگران يا صنعتگران استفاده مي کنند.


در اواسط تا اواخر قرن نوزدهم ، خدمات طراحي داخلي بسيار گسترش يافت ، زيرا طبقه متوسط در کشورهاي صنعتي از نظر اندازه و رونق رو به رشد بود و شروع به آرزوي دامهاي داخلي ثروت براي سيمان کردن وضعيت جديد خود نمود. شرکت هاي بزرگ مبلمان در طراحي و مديريت عمومي داخلي شروع به تقسيم کردند و مبلمان خانگي را در سبک هاي مختلفي ارائه دادند. اين مدل تجاري از اواسط قرن تا 1914 شکوفا شد ، وقتي اين نقش توسط طراحان مستقل ، غالباً آماتور غصب شد. اين راه را براي ظهور طراحي داخلي حرفه اي در اواسط قرن 20 ايجاد کرد. [4] ويناچوب را ببينيد.


در دهه هاي 1950 و 1960 ، صندلي هاي اثاثه داخلي شروع به گسترش بخش هاي تجاري خود کردند. آنها تجارت خود را به صورت گسترده تر و از نظر هنري ترسيم کردند و شروع به تبليغ اثاثيه خود براي عموم کردند. براي برآوردن تقاضاي روزافزون براي کارهاي داخلي قرارداد در پروژه هايي از قبيل دفاتر ، هتل ها و ساختمان هاي عمومي ، اين مشاغل بسيار بزرگتر و پيچيده تر شدند و با بهره گيري از سازندگان ، وصال ها ، پلاسترها ، طراحان پارچه ، هنرمندان و طراحان مبلمان و همچنين مهندسين و تکنسين ها براي انجام کار شرکت ها براي جلب توجه به گسترش طبقات ميانه ، چاپ و چاپ کاتالوگ با سبک هاي مختلف اسراف را شروع کردند. [4]


با افزايش تعداد و اندازه فروشگاهها ، فضاهاي خرده فروشي در مغازه ها به سبکهاي مختلف به عنوان نمونه اي از مشتريان مبله شدند. يکي از ابزارهاي تبليغاتي مؤثر ، راه اندازي اتاق هاي مدل در نمايشگاه هاي ملي و بين المللي در سالن هاي نمايش براي عموم مردم بود. برخي از شرکت هاي پيشگام در اين زمينه Waring & Gillow ، James Shoolbred ، Mintons و Holland & Sons بودند. اين بنگاههاي سنتي ساخت مبلمان با کيفيت بالا به عنوان مشاوران براي اطمينان از مشتريان طبقه متوسط ??از سليقه و سبک ، نقش مهمي را ايفا کردند و شروع به عقد قرارداد براي طراحي و مبلمان داخلي بسياري از ساختمانهاي مهم در انگليس کردند. [5]


اين نوع بنگاه پس از جنگ داخلي در آمريکا پديدار شد. در دکوراسيون اتاق خواب قم برادران هرتر که توسط دو برادر آلماني مهاجر آلماني تأسيس شد ، به عنوان يک انبار اثاثه يا لوازم داخلي شروع به کار کرد و به يکي از اولين شرکت هاي سازندگان مبلمان و تزئينات داخلي تبديل شد. برادران هرتر با داشتن دفتر کار خود و کارگاههاي ساخت کابينت و اثاثه يا لوازم داخلي ، آماده ساختن هر جنبه از مبلمان داخلي شامل تخته و تزيينات تزئيني ، تزيينات ديواري و سقفي ، کفهاي طرح دار ، و فرش و پارچه فروشي بودند. [6]


معماري اوون جونز ، يکي از تأثيرگذارترين نظريه پردازان طراحي قرن نوزدهم ، يکي از محوري ترين ها در محبوب کردن نظريه هاي طراحي داخلي به طبقه متوسط بود. [7] اولين پروژه جونز مهمترين او در سال 1851 بود ، او نه تنها تزيين کاخ غول پيکر کريستال غول پيکر جوزف پکستون براي نمايشگاه بزرگ بلکه همچنين ترتيب نمايشگاه هاي داخل اين کشور را بر عهده داشت. او براي آهنين داخلي ، يک پالت بحث برانگيز از قرمز ، زرد و آبي را انتخاب کرد و علي رغم تبليغات اوليه منفي در رومه ها ، سرانجام توسط ملکه ويکتوريا رونمايي شد تا تحسين بسيار انتقادي شود. مهمترين انتشارات وي Grammar of Ornament (1856) بود [8] که در آن جونز 37 اصل اصلي طراحي و دکوراسيون داخلي را تدوين کرد.


https://vinachoob.com/interior-decoration-design-in-qom/